Viename iš Požiūrio į verslą susitikimų kalbėjome, kaip verslo vadovui pasirinkti konsultantą.
Diskutuojant ir dalinantis patirtimis išsigrynino dvi pusės: koks mūsų akimis turėtų būti tinkamas konsultantas bei koks turėtų būti vadovas, kad gebėtų atsirinkti tinkamą konsultantą.
Į ką turėtų kreipti dėmesį vadovas:
– Išsigryninti savo poreikį (galima ir su konsultantų pagalba).
– Išsigryninti savo lūkestį konsultantui.
– Atkreipti dėmesį į konsultanto ribotumą – jis dažniausiai yra savo sritį išmanantis specialistas, konsultacijos yra siauresnės nei pilnas verslo matymas.
– Pripažinti savo ribotumą – tiek apie save, kaip asmenį, tiek apie savo bei verslo galimybes – būti ten kur esi su tuo ką turi ( pvz. turėti drąsos pripažinti, kad nesusišnekate su konsultantu, įsivertinti kainą už jo paslaugą, atkreipti dėmesį ar kreipiuosi į mano verslo dydį ir mano suvokimo ir žinių lygį atitinkantį konsultantą ir pan.).
Kokio konsultanto mes norėtume (atitinkamai pagal poreikį):
– Turinčio papildančių savybių nei turi vadovas, kad galėtų parodyti kitą perspektyvą.
– Patyrusio iš tos pačios perspektyvos, kurioje dabar yra vadovas.
– Kurio veiksmai ir žodžiai sutampa ir tai atsispindi jo paties veikime.
– Kuris domėtųsi vadovu ir jo verslu labiau nei norėtų demonstruoti savo ekspertiškumą.
– Kuriam svarbu mainai, ne tik pinigai.
– Po kurio konsultacijos jautiesi išgirstas, suprastas ir priartėjęs prie rezultato.
Ir visa to pagrindas yra santykis, kurį kuria abu jo dalyviai.